Welcome to my blog..

Feel free to read/copy anything and please put the reference link to original source.
Share your blog link at the bottom of this page.

my sharing server : http://172.25.169.224/
How to download : http://rionix88.blogspot.com/2011/04/rionix-sharing.html
Other Sharing site : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/ump-sharing-links-2.html

buat duit : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/buat-ump-sharing-buat-duit.html

How to build server : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/kaedah-membuat-ump-sharing-server.html

13 March 2009

Rionix dan Captain Hammer

Pada suatu masa dahulu, terdapat sebuah manusia yang tinggi. Si manusia tersebut dipanggil Captain Hammer. Tiada siapa yang tahu kenapa Si Hammer tuh dipanggil Hammer tetapi ini dipercayai disebabkan sejarah silam si manusia tersebut.

Si Captain Hammer itu mempunyai satu hobi yang pelik iaitu suka membeli kotak2 aneh yang mempunyai racun didalamnya. Ada diantara kotak2 itu yang mempunyai tulisan yang pelik2 juga. Antaranya seperti DuckHill (itik?), Fall Mall (Mall yang jatuh), Perlis, dan macam2 lagi.

Bukan setakat membeli kotak, si Captain Hammer itu juga suka memakan ranting2 kayu yang terdapat dalam kotak tersebut setelah membakar ranting tersebut. Tiada siapa yang tahu jua dari manakah dia memperoleh hobi sebegitu tetapi itulah sebenarnya yang berlaku.

Setelah satu sem membeli kotak2 aneh itu dia pun merasa sesuatu yang luar biasa berlaku pada dirinya. Seolah2 ranting2 yang terdapat dalam kotak itu telah meng-affect kehidupannya. Jiwanya terasa kosong. Otaknya terasa sempit. Jantungnya terasa sakit. Akaun banknya terasa makin mengecil. PTPTNnya terasa seolah2 semakin berkurangan debitnya.

Maka Sang Hammer dengan bantuan researcher2 nya membuat kajian terhadap hobi dia yg pelik itu. Si Captain Hammer berasa sangat terkejut melihat kos yang telah dihabiskan untuk membeli kotak2 aneh itu lalu beliau mati untuk beberapa minit. Ini kerana telah beribu2 duit dia dah abes dengan membeli kotak2 itu. Sila lihat calculation sheet di bawah untuk tahu lebih lanjut.


Rupa2nya Captain Hammer telah mengabeskan RM1139 ringgit untuk membeli kotak tersebut. Malah dia telah memakan 2694 batang ranting2 kayu beracun itu. Oleh itu dia mati sebentar disebabkan hayatnya telah berkurangan. Namun setelah kira2 5 minit selepas itu si Captain Hammer idup semula kerana dia menggunakan talian hayat nya untuk menyambung kembali jantungnya yang terputus sebentar tadi.

Walaupun telah melalui pengalaman yang dahsyat itu, si Captain Hammer masih tidak tobat2 jugak kerana beliau adalah anak orang kaya dan duit ribu2 itu ibarat kentut sahaja bagi dia. Dia juga x kisah tentang hayatnya kerana cuma beberapa tahun sahaja hayatnya berkurangan. Dia yakin dan pasti dia boleh menggunakan talian hayat kali kedua untuk idup semula. Dijamin?

Kemudian dia menyambung kehidupannya seperti biasa, contohnya macam x pergi semayang jumaat, tersengaja x pegi klas, bangun pagi pukul 2 petang, dan lain2.
Dan dia hidup dengan happily ever after...

Begitulah kisah lagenda Captain Hammer seperti yang diceritakan oleh orang2 tua. Dipercayai cerita ini bukan sekadar mitos tetapi benar2 berlaku di dunia ini.

Sekian, Terima kasih.

Chiaw.
-Rionix-

6 comments:

  1. wah...sian kat mr.hammer kan...hu3

    ReplyDelete
  2. wow bro.. kotak berjenama "suraya" xde ke?? hehehe..

    ReplyDelete
  3. adakah ni kisah encik paku?haha

    ReplyDelete
  4. da taw tu diam2 sudey..
    ahaha..

    ReplyDelete
  5. menarik..ape ending die? cik hammer mati ke?

    ReplyDelete
  6. ending dia macam ending kapten hook ngan peterpan.. diorang idup happily ever after..

    ReplyDelete

Blog Exchange