Welcome to my blog..

Feel free to read/copy anything and please put the reference link to original source.
Share your blog link at the bottom of this page.

my sharing server : http://172.25.169.224/
How to download : http://rionix88.blogspot.com/2011/04/rionix-sharing.html
Other Sharing site : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/ump-sharing-links-2.html

buat duit : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/buat-ump-sharing-buat-duit.html

How to build server : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/kaedah-membuat-ump-sharing-server.html

28 February 2009

Aku kiut?

Ade plak org cakap ak kiut. Da jadi kiut kne jawab soklan2 pelik2 lak. haduih.
Walaupun ak mmg kiut tp ak nih sebenarnya seorang yang merendah diri.. Jadi ak maleh nak kata ak kiut.. Lagipun kiut ke x tu x penting. Yg penting hati ak baek. cayelah.

Ade 4 mende yg si cekodok suh cekelat bwat tp cekelat malaih nak wat. Tah pape. Lagipun tangan ak nih mcm x cukup oxijen ja.. nk tulih pun x larat. Ni mesti pasai ak jawat mid term exam dgn laju2 ni. lenguh dah tangan.

Cekodok tuh org qedah. xde la comey sgt tp ak x kesah pun. si cekodok tu masih buleh cakap kedah walaupun da setaun lebey duk phg. Ak nk cakap kedah pun rasa plik. Akue oreng kedeeh.. sume nak tambah ee blkg. haih. Tampar laju2 kang.

Haku malaih nak jawab soklan2 yg diberi tp kang cekodok nangis lak. xpe la. Disebabkan ramai sgt peminat2 ak yg nak taw pasai ak ak pun tulis jela pape.

1. Haku seorang yg ensem. Duh. Ak malas nk ngaku sbb ak ni merendah diri tp.. aku terpaksa berkata benar! hmm.. org tetua ckp x bek nipu.. nipu jgn skali.. byk kali xpe..
"Berkata benar walaupun pahit.."

2. Haku suka tulun org. Kadang2 tuh ak asek tulun org ja sampai diri sendrik x tertulun. Agaknya ak terlupa nk piki pasal kepentingan diri sendrik. Ssh gak ble jadi org yg ske tulun org nih ek? Tp ak nk berubah skang.
Bak kata cekodok "Kenkadang kita kena pentingkan diri sendrik.."

3. Aku xdak awek. huh. Part ni yg paling penting ni. Aku x paham nape org x caya walaupun ak kata ak xdak awek. Walaupun ak ensem x semestinya ak kne ada awek. Haih. Watpe la awek2 ni. wat pening kepala ja. Daripada duk pikiaq2 pasai awek2 ni bek ak p stadi rc design 100 kali walaupun x paham2 gak biaqpun sehingga kali ke-101.

4. Aku orang key-ell + key-dah. X caya korang leh baca post ak yg ni ataupown yg sbl2 ni. Campoq2 ayat ak. Kejap ak gne loghat kedah, kejap key-ell, kejap tah pape sampai ak pun x paham. Ak da x pandai nk cakap kedah skang kt sini. Lagipun x beqapa qamai org qedah kt cni. Kang ak cakap org x paham lak. Dulu ak panah cakap kedah ngan dekan. Dialognya seperti di bawah:

Aku : Weyh, dekan, ada timba dak?
Dekan : Hah? timber?
Aku : Timba la.. timba..
Dekan : Err.. notes timber ak xde kt ak.. ntah sape pinjam..
Aku : Mukan timber.. timba2.. baldi..
Dekan : owh.. baldi..

Timba tu sebenaqnya baldi dowh. Dia igt timber sbb kitorang blajau wengineering material ada topik timber. klakau la sgt.

5. Aku bukan superr. Aku bukan setarrr. Andai digabungin ak bukan superrsetarr..
Aku budak star sbb ak blaja dlu kt skola star. x men la takat ke bulan je. bintang la baru besh.

6. Aku belajar dalam klas. kebanyakan subjek2 pape pun sume ak blajau n pahamkan dlm klas jek. lps klas ak da x stadi sniri. penat beb. kalo ak x dpt paham dlm klas tu mmg ssgt2 la susahnya kalo nk blaja sniri.

7. Aku insan seni. Ak ske baca puisi2 org len n ske gak tulis puisi. tp skang ni ak xde masa nk tulis puisi2 ni. nk stadi.

8. Aku x pandai merasa. Jadi ak mmg x kesah pasal makanan ni. nasik goreng makcik kafe ngan nasik goreng hotel xde beza bg ak. sumenye rasa same jek. sbb tu la ble org suh ak rasa mknn n tnye sedap ke x?, ak x dpt bg jawapan. komen yg ak dapat beri cuma "boleh dimakan". Lgpun ak ni jenis x memilih mknn..

9. Aku yg kurang berperasaan. Maksudnya ak ni x mudah emo. Time yg org len sume sedih pun ak x rase pape. kalo org len rasa lawak sampai gelak guling2 pun ak x rase pape. Perkara yg boleh buat org len marah sesangt pun ak x rase pape. Makna kata ak ni macam x penah pedulik psl perasaan la. Aku ni masih manusia ke kalo xde perasaan ek?

10. Ak ske komputer. Bek ak amik kos komputer dr amik civil. hadui. Kalo komp2 saper2 ade prob diorg akan dtg carik ak. ni kalo ak wat bayaran mmg da kaya. sekali format rm 10. ak da x igt betapa byk kali da ak formatkan komp org neh. satu sem leh dpt 200. fuh.. kaya pak cik

11. eh.. nak 10 je kan. xpe lah. ak mmg ske no 11 ni.

1 comment:

Blog Exchange