Welcome to my blog..

Feel free to read/copy anything and please put the reference link to original source.
Share your blog link at the bottom of this page.

my sharing server : http://172.25.169.224/
How to download : http://rionix88.blogspot.com/2011/04/rionix-sharing.html
Other Sharing site : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/ump-sharing-links-2.html

buat duit : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/buat-ump-sharing-buat-duit.html

How to build server : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/kaedah-membuat-ump-sharing-server.html

01 May 2011

Chrome used too much memory

Snapshot of task manager.

Memory used : about 850M.
Gila btol. Hampir 1G die gune. baru buka 13 tabs. Something wrong ke ngan aku nyer Chrome? Ke Chrome ni yg noob sangat?
Mati la camni. Chrome je da makan separuh RAM. Da la RAM ak 2G jek.

Chrome ak ver 11.0.696.60. Ak cek, da up to date.
Ke memang standard camni? dlu tak camni pon. slamber je dlu buka doploh tabs.

30 April 2011

Maharaja Lawak Minggu 5 kurang kelakar

Perrgh. Macam power kan aku. Lebih dari juri plak. Haha.
Tapi betul la, overall persembahan kurang lawak, cuma Jozan je yang paling ok.

Aku bukan minat sangat pun maharaja lawak ni, tak pernah download pun. Biasa aku lepak tempat member aku je time tgk ML ni.
Cuma minggu ni je, sbb alang2 member aku da cucuk external die kt komp aku, aku pun copy je la.

Kan dah tak pasal2 aku tertulis review Maharaja Lawak 5.

Sepah
Ok la. Separa kelakar la jugak. Tapi ada beberapa bahagian yang sedikit meleret dan membuatkan penonton kurang faham.

Nabil
Kurang kelakar. Lawak lambat masuk. Pastu beberapa part tak kelakar. Boleh tahan, tapi tak sehebat minggu2 lepas. Kan dah kena tegur ngan Ahmad Idham...

Man?
Aku x kenal sangat pun mamat ni. Tapi still tak kelakar. Pastu time menurun ulang mantera yang sama. Dah tentu la telinga aku malas nak dengar benda repeat ni. Nanti kne badi repeat subjek.


Jehan
Boleh dapat markah usaha jela. Sebab tak kelakar. Percubaan untuk membawa masuk 'watak luar' nampaknya kurang berjaya. Daud Kilau la. Dah tu cuba buat lawak tak kena point. Paku pakis? lor.
Die ek tersingkir? Cuba lagi di lain arena.

Jambu
Minggu ni diorang pun kurang bersinar gak. Takpelah, cuba lagi minggu depan.

Balas
They totally SUCKS. Jujur. Korang penah dengar perkataan repeat? Aku pernah. Purlease la. First time maybe boleh gelak. Next time, go away. Pertama, lawak hantu yang dah tak kelakar. Kedua, lawak rembat cerita dari internet. Orang dah pernah baca la dey. Idea ada idea? Third, yang paling jijik, lawak lucah. Macamana nak gelak kalau jijik dol.
Aku tak tahu bila diorang nak insap, tak makan nasihat. Outta my way.

Amir
Terdapat peningkatan dalah persembahannya. Baguslah, setiap minggu tambah pengalaman. Dapat markah usaha. Aku rasa dia lebih layak dari Balas. Boleh gelak la jugak. Cuma jangan banyak sangat keluar perkara2 ranting yang menyimpan dari topik asal. Macamana kalau dia yang menang? TDDMKA.
Tapi dia masih sedikit sangkut2.


Jozan
Senang cakap, TERBAIK. Cuma sbb diorang last buat persembahan, kesian orang tak sempat undi. (Diorang last ek? Aku xsure sebab aku tengok video tak ikut susunan.)
Disebabkan diorang terbaik, aku upload persembahan diorang je ke facebook. Lihat videonya disini.


Minggu depan
Aku harap Balas tersingkir. Buang je orang yang takde markah usaha.

Aku?
"Ek eleh.. kau tak kelakar sangat pun, banyak plak komen."
Ada masalah kalau aku tak kelakar? Wiii~ Takde. Aku bukan raja/maharaja lawak. pelawak jalanan pun bukan. lol.
Aku bukan peminat sape2, xde berat sebelah. Sape kelakar aku puji. Tak kelakar kena kutuk.


DOWNLOAD

(Ump Gambang KK 1,2,3)

Lain2
http://ohartis.com/2011/04/maharaja-lawak-minggu-ke-5/
http://maharaja-lawak-astro.blogspot.com/

*Tambah sket. Undian terkini
http://www.astro.com.my/maharajalawak/

*Tambahan lagi
Video maharaja lawak minggu 5 ditukar kepada fail baru. Fail lama sound lari sket. Lagipun fail baru lebih lengkap.
Thanks to Skuter

29 April 2011

video Meekakitty

Vlogger yang popular di youtube dengan video Star Trek Girl ini bernama Tessa, model separuh masa. Die ni agak kelakar dengan cara tersendiri (cewah). Kalau tengok2 nampak  macam comel plak gaya dia. Die ni agak nerdy/geeky la jugak.
Antara video yang aku minat ialah La Soldier ngan Star Trek Girl. lagu bole tahan gak.

Ak da upload video ke fb.. layan je la.



Video2 lain? boleh ke Youtube dan carik Meekakitty.
Sekian dari saya.

26 April 2011

Salahkah bina bangunan tinggi?

(Perbandingan menara pencakar langit. sumber)

'Kimat dah nak dekat la tue'
Itulah antara ayat yang akan keluar apabila sesetengah manusia melihat bangunan tinggi. Ada juga yang memerli2 seolah2 membina bangunan tinggi adalah satu kesalahan/dosa besar.

Tanda Kiamat?

Aku cuba mencari tentang adakah salah untuk bina bangunan tinggi2 tapi masih tak berjumpa jawapan yang mengatakan ianya satu kesalahan. Yang berjumpa cuma tentang tanda kiamat dimana manusia berlumba2 bina bangunan tinggi.
Salah ke kalau tu tanda kiamat? Kita kena faham apa fungsi tanda. Ia bukan bermaksud ianya baik atau jahat. Ia sebagai petunjuk/isyarat/peringatan supaya kita dapat bersedia. Tanda2 lain antaranya muncul Imam Mahdi dan turunnya Nabi Isa, dikira jahat jugak ke? Tanda kiamat juga tu.

Tujuan

Maka disini memerlukan kita berfikir. Apa sebenarnya tujuan dibina bangunan/menara tinggi tersebut? Sesuatu perkara itu boleh berubah bergantung kepada tujuan dan niat.
Misalnya kalau seorang membina rumah walau setingkat, dibuat dengan kayu pulak tu, tapi diukir, dihias segala macam dengan tujuan untuk berlagak kepada orang sekitar kononnya binaan klasik, special, berkelas dan macam2 lagi. Dah tentu salah kerana tujuannya untuk riak dan takbur.

Tapi kalau bina flat seploh tingkat untuk kediaman bukan untuk riak atau berlagak, dan tentu la boleh.

Sama jua dengan bina menara tinggi2 ni. Pastilah mereka mempunyai tujuan yang penting.
Misalnya untuk membuat asas yang kukuh dalam pembinaan negara supaya diiktiraf negara2 lain secara tak langsung. Untuk menarik pelabur  asing ke malaysia. Menarik pelancong. Mempercepatkan proses kearah mencapai negara maju. Ataupun sekadar untuk mengukuhkan kedudukan politik mereka barangkali? Tuhan lebih tahu hati manusia.

Lebih baik lagi kalau sesuatu bangunan mercu tanda itu bukan sekadar dijadikan perhiasan olah rakyat untuk dipuji dan dibangga2, tetapi juga dapat dimanfaatkan sepenuhnya.
Kalau sekadar untuk berlumba2 membina bangunan yang paling tinggi, besar, mewah, dan macam2 paling lagi, akhirnya siapa lagi kalau bukan rakyat yang merana.
.

23 April 2011

Futurama

Futurama Season 1-4

Futurama is an American animated science fiction sitcom created by Matt Groening and developed by Groening and David X. Cohen for the Fox Broadcasting Company. The series follows the adventures of a late 20th-century New York City pizza delivery boy, Philip J. Fry, who, after being unwittingly cryogenically frozen for a thousand years, finds employment at Planet Express, an interplanetary delivery company in the retro-futuristic 31st century. The series was envisioned by Groening in the 1990s while working on The Simpsons, later bringing Cohen aboard to develop storylines and characters to pitch the show to Fox.
Bla.. bla.. bla.. (wiki)

Download

19 April 2011

Friendster is deleting

Dear user,
We are introducing a new and improved Friendster site in the coming weeks. As part of this change, we will remove a number of social networking functions in Friendster. This includes your existing account profile, photos, messages, blogs, and shoutouts. However, your list of friends will be preserved, along with your basic profile information.
We understand that your photos, blogs and other private data may be important to you. An application is available in the "Apps" section of the site, until May 31st 2011, to help you download or export them securely to third party sites, such as Flickr or Multiply. The application is available here.
If you do not wish to keep any of these information, you do not need to do anything. Your Friendster account will not be deleted. Your Friendster Wallet, along with the coins and chips in it, will remain unchanged in the new site as long as you use your existing login details.
For more information on the Exporter app, please visit the Friendster Help page.
Thank you for using Friendster, we look forward taking you to a brand new Friendster experience very soon!
Sincerely,
The Friendster Team
 ______________________________

Friendster akan delete semua acc profile, foto, mesej, blog, dan shoutouts.
So kepada sesiapa yang rasa gambar2, blog2 kat friendster yang penting tu  sila selamatkan fail anda. Aku? Aku takde benda penting.
Nak tengok jugak apa pembaharuan yang Friendster nak buat. Taknak kalah ngan facebook. Haha.

18 April 2011

Kamen Rider Kuuga

Kamen Rider Kuuga Ep 1-49 END + HBV + New Years Special
Synopsis :
Long ago, the Gurongi Tribe terrorized the Linto (リント Rinto?) until a warrior named Kuuga appeared and defeated the Gurongi, sealing their leader within a cave. In present day, a multi-talented man named Yuusuke Godai finds himself linked to the mysterious stoned belt that was found within the excavated cave as the Gurongi are resurrected and resume their murderous game on the descendants of the Linto, humanity itself. It is up to Yuusuke, along with the assembled Science Police, to use the various powers of Kuuga in order to stop and defeat the Gurongi Tribesmen from their continuous killing and ensure the happiness of others. However, as endgame draws near, Yuusuke learns that there is a horrible revelation behind Kuuga and the Gurongis' leader. (wiki)

(wallpaper)

 Aku tengok citer ni time sekolah menengah dulu.. Tapi tak sempat habis. Abang aku tengok abes la kot. Dia yang suruh aku downloadkan, sebab dia minat cerita ni. Kamen rider yang baru2 ni ryuki, kiva, den o, dan segala macam lagi (sampai aku pun tak kenal) abang aku tak minat. Aku pun tak berapa minat, macam dah semakin merepek ja kamen rider baru2 ni. Dah tak bergaya dah macam dulu2.

Kamen Rider Kuuga Download :

UMP KK 1,2,3
http://172.25.169.224/

OTHER
http://kamen-rider-episode-download.blogspot.com/search/label/kamen%20rider%20kuuga
http://www.bakamonster.com/tv-series-mainmenu-36/20-tokusatsu/1195-kamen-rider-kuuga-episodes-download.html


http://www.facebook.com/pages/Rionix-Sharing/179143812132509

Blog Exchange