Welcome to my blog..

Feel free to read/copy anything and please put the reference link to original source.
Share your blog link at the bottom of this page.

my sharing server : http://172.25.169.224/
How to download : http://rionix88.blogspot.com/2011/04/rionix-sharing.html
Other Sharing site : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/ump-sharing-links-2.html

buat duit : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/buat-ump-sharing-buat-duit.html

How to build server : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/kaedah-membuat-ump-sharing-server.html
Showing posts with label technology. Show all posts
Showing posts with label technology. Show all posts

18 May 2011

Akhirnya Facebook boleh view group photo


Sejak bila ada link untuk tengok foto group tu? Tak perasan pulak.

Dulu xde kan?
Skang da bole buat photo album lagi.
Takde la bersepah2 gamba dalam group tu kan.

17 April 2011

Biar lambat naik.. Jangan cepat jatuh..

Salam pembuka bicara.. (cewah)

Ledakan teknologi maklumat telah mengubah pemikiran, cara hidup, pengurusan kewangan, dan lain2 dalam kehidupan manusia. Kalau dulu mereka yang terlibat dengan dunia sains dan teknologi menjadi nerd, dork, geek, dan segala bermacam gelaran lagi. Tapi hari ini orang yang terlepas perkembangan teknologi akan dilabel ketinggalan zaman, terlepas bas, mundur dan lain2.

Antara teknologi yang mengubah masyarakat hari ini adalah dunia blog. Kalau dulu mereka yang ingin memiliki laman web sendiri perlu membayar harga yang mahal tapi hari ini segalanya dah murah dan ada yang percuma, thanks to internet.

Bila kita tengok orang lain buat blog, kita pun nak berblog. Aku pun tak terkecuali. Aku start blogging pada tahun 2008. Pada masa itu, aku masih kurang mahir dengan dunia blog dan tak tahu pun tentang nuffnang atau pengiklanan lain. Jadi aku sekadar menulis untuk suka2 dan tak terfikir pun untuk mencari duit di internet.

Hari ini blog2 semakin bersepah tumbuh bagai cendawan selepas banjir. (uhuk2) Blogger baru (haha.. macam aku senior sangat) demi mencari tempat dan menjana duit di internet maka rajinlah diorang mengupdate blog. Terkadang isinya merapu meraban takde tujuan. (huhu.. aku pun merapu jugak) Tapi takde salahnya merapu asalkan berguna, bernilai dan bermanfaat. Lagipun blog korang kan sukati korang la kan.

Plagiat

Pic from here

Tapi apa yang tak bestnya ialah plagiat. Bila dah takde idea sangat maka curik pulak isi2 di internet dan lagi teruk sanggup pulak mengaku itu diorang yang punya! chet. Aku berasa sungguh malu sebagai blogger. Aku pun takde la terkenal, tapi tak la pulak sampai mengaku karya aku kalau aku ambil orang punya.

Etika2 dunia internet ni kena la jaga. Jangan korang ingat benda2 hard copy macam buku/journal dll je ada hakcipta. Hakcipta harta intelek masih terpakai walaupun di dunia internet so hati2. Sebaiknya carik idea sendiri. Kalau ambik idea orang sila nyatakan dari siapa dan dimana. Paling kurang pun kalau lupa reference, jangan sampai mengaku korang yang punya kay? Aku pun selalu lupa sumber yang aku ambil. huhu....

Bahasa


Bahasa kena jaga walaupun memang blog korang. Jangan asyik pakai alasan 'blog aku suka hati aku' tapi dalam masa yang sama asyik blogwalking ke blog orang dan paksa orang lain follow korang. 'saya da follow awak, follow saya balik k?' Bukan semua orang suka dipaksa2 follow. Kalau korang lawat blog aku, aku lawat blog korang balik. Kalau berkenan baru aku follow. Kalau tak, sori to say la. Kehkeh.

Jangan menghina, mengutuk, mencarut dan lain2. Blog ni ibarat wakil bagi diri anda di dunia nyata. Like cermin la. Lagipun bukan sekadar benda yang keluar dari mulut ja yang akan dihisab nanti. Semua perkataan dan perbuatan akan dihisab tau~

Kalau boleh tulis dengan bahasa standard. Ini memudahkan orang yang nak baca dan menyenangkan kerja enjin carian seperti google. Lagipun kalau orang nak search, takkan diorang search 'dlm tnds ad antu' kan. mesti diorang search full 'dalam tandas ada hantu'. Ok bab ni memang aku pun tak dapat ikut sepenuhnya lagi.. huhu.

Interface

 (pic from here)


Ramai blogger2 yang kurang mengambil kisah dengan paparan blog diorang. Pastikan susunan blog korang disusun kemas, jangan semak2. Ada yang gila beriklan sampai penuh iklan di banner, sidebar, merata2 bersepah. Bersederhana lah. Kalau nak iklan pun biarlah disusun dengan baik supaya tak sakit mata memandang.

Pemilihan warna yang sesuai juga boleh  memudahkan pelawat2 yang datang. Pilih kombinasi warna background yang cerah dan warna isi/tulisan yang jelas untuk memudahkan pembacaan. Janganlah kalau b/g hitam, tulisan pun hitam. Macamana nak baca kan.

Ada blog yang pasang lagu yang tak boleh dikawal oleh pelawat. Bayangkan lagu yang sama diulang berpuluh2 kali selagi mana blognya masuh terbuka. Sakit kepala bukan? Apatah lagi kalau buka 10 blog, setiap blog ada lagu masing2. Waa gila crazy jadinya.

Nampaknya setakat ini sahaja lah hamba menulis. letih pula tangan ini terasa.

15 April 2011

Menyambung emel ke akaun lain

Ok murid2.. hari ni cikgu nak ajar murid2 semua macam mana nak connect emel dari akaun lain ye..

Korang mungkin biasa guna emel lama korang hari2 untuk pelbagai urusan; register forum, facebook, dll. Tapi bila nak mintak kerja korang mesti nak guna emel official kan. Takkan nak guna emel biasa korang tu yang nama tah pape.. cth: budaksetan@yahuuuuu.whatever. Mesti nak guna emel skima2 sket, kang tak pasal2 application kena reject.

Tapi bila buat akaun baru, dan tentu leceh bila nak cek emel kan. Terpaksa logout emel biasa korang, pastu nak login plak akaun official korang, lepas cek kne logout, then login akaun asal korang balik la pulak. Leceh kan?

Jadi ari ni aku nak ajar macamana boleh sambung akaun emel korang dan menghantar emel terus dari akaun rasmi/secondary account ke akaun biasa/primary account korang (atau sebaliknya). Aku nak ajar ni untuk yahoo mail je.. Untuk Gmail dan lain2 korang pandai2lah ek.. kreatifkan diri anda.


Seting pada akaun utama. Klik gambar untuk paparan penuh.


1. Akaun Utama (akaun penerima)
Akaun ini akan digunakan untuk transfer emel dari mana2 akaun lain supaya semua masuk ke sini.
- Pergi ke Option > Mail Option > Accounts.
- Untuk memasukkan setting akaun baru, Klik Add Account.
(seting ini untuk membolehkan emel utama anda menerima emel dari akaun lain)

- Account name: namakan sesuka hati
- Email address: masukkan secondary email korang.
- Deliver incoming messages to: Pilih mana2 folder yang disukai. Disarankan anda membuat folder baru Untuk setiap akaun.
- Username: masukkan username akaun kedua anda (akaun rasmi)
- Password: masukkan password akaun kedua.
- Server: masukkan address mail server anda. Untuk yahoo, gunakan pop.mail.yahoo.com.
- Klik Show Advanced Options. Tick Use SSL, Use Filters, Retrieve new messages only(terpulang), Leave mail on POP server.
-Setelah lengkap & berpuas hati, klik Save Changes.




 Seting pada emel kedua. Klik gambar untuk paparan penuh.

2. Akaun Kedua (akaun penghantar - secondary account, akaun rasmi, dll)
- Pergi ke Option > Mail Option > POP & Forwarding.
- Enable Allow your Yahoo! Mail to be POPed.
 (ini untuk membenarkan emel pada akaun kedua anda dihantar keluar.)

- Pilih seting yang disukai.
- Klik Save Changes.

Tadaa~ Akaun kedua anda telah siap sedia untuk menghantar segala emel yang diterima ke emel utama anda!

Iklansss
Says.my kini memberi hadiah kepada ahlinya sempena Ulangtahun yang ke 3. Antara hadiahnya adalah Macbook Air, Samsung Plasma TV, iPhone 4, Canon SLR, iPad 2, Lomokit, trip to South Korea, IKEA room makeover, front row tickets to Justin Bieber's concert (hahahahhahha), shopping sprees to TopShop, Forever21, MNG dan lain2.
Jadi apa tunggu lagi bro2 dan sis2? Sertai says sekarang~
Join Says.my Now!

Click2 my other campaign.

We're gonna party like it's your birthday! Lest Paartay~

Do you know Reza Salleh? You should hear his new album here...

Things you didn't know about Maybankard. Humm.. what?

You will not feel hungry anymore after playing this game. Promise.

Malaysia has been infected. See what this 'The infection' mystery symbol is all about

I always thought flying to New Zealand was too expensive… looks like it's not anymore!


*Untuk makluman, Says.my memberikan ganjaran lebih tinggi dari Nuffnaini (hihi). Bayaran aku untuk 5 hari bersama Says lebih tinggi dari 2 tahun bersama Nuff.. haha~ Take that, Nuff!

13 April 2011

Edit gambar dengan Pixlr - Photo editing service

Pixlr menyediakan beberapa perkhidmatan photo editing seperti Pixlr Editor, Pixlr Express, Pixlr Grabber dan Pixlr imm.io

Pixlr Editor

Pixlr Editor adalah image editor seperti adobe photoshop, cuma versi online. Interfacenya memang user friendly dan seakan2 photoshop jadi ianya agak mudah digunakan. Malah kemampuan editingnya juga bagus dan pantas. Fungsi History membolehkan anda mengundur kembali tindakan apabila anda tidak berpuas hati. Gambar yang telah diedit boleh disimpan di dalam komputer anda.

Pixlr Grabber

Seperti namanya, Pixlr Grabber adalah addon untuk firefox dan google chrome yang membolehkan anda right click pada gambar di web dan memuatkan ke Pixlr web untuk diedit. Addon ini membolehkan anda capture keseluruhan web ataupun sekadar imej pada skrin (Print screen).
Contohnya seperti gambar di topik Pixlr Editor tadi, ia dicapture dari web nogba.com dengan Pixlr Grabber Firefox addon. Gambar yang di grab agak sharp dan sangat berguna bagi anda yang ingin menyimpan keseluruhan web dalam fail gambar berbanding fail biasa *.htm atau *.html.

Pixlr Express

Pixlr Express pula berfungsi untuk edit gambar dengan pantas dan menambah efek dengan mudah. Antara fungsi yang disediakan seperti crop, resize, red-eye removal, auto levels, blur, efek halftone, scanlines, art poster, dan lain2.

Pixlr imm.io

Pixlr imm.io adalah image hosting site seperti ImageShack, Photobucket dan lain2. Namun gambar yang dihost akan dibuang sekiranya tidak ada sesiapa yang view dalam masa 30 hari.

Sekian..
Nota : Kalau rajin sila klik2 iklan kt blog neh. heheh. Dan like Facebook page ak.
...

03 April 2011

Dynamic view (Paparan dinamik)

Blogspot memperkenalkan Dynamic view (paparan dinamik) untuk blog anda. Caranya, anda cuma perlu menambah "/view" ke alamat blog anda. Contoh : abc.blogspot.com/view
Terdapat beberapa jenis paparan seperti Sidebar, Flipcard, Mosaic, Snapshot dan Timeslide.

 
 paparan sidebar

Dynamic view berfungsi di pelayar versi baru seperti Internet Explorer 8+, Firefox 3.5+, Chrome atau Safari. Bagi pelayar versi lama, berkemungkinan dynamic view tidak akan berfungsi dengan baik.

Kelebihan dynamic view ini ialah paparan lebih menarik, lebih pantas, susunan yang kemas, dan memudahkan pelawat untuk mencari entri-entri lama.

paparan Flipcard


Kekurangannya, fungsi ini hanya terdapat isi/entri blog anda dan tidak mempunyai elemen2 tambahan lain di blog anda seperti chatbox dan lain2.

Paparan sidebar juga tidak mempunyai scroll bar menyebabkan anda terpaksa menggunakan butang scroll pada tetikus. Ianya agak munyulitkan jika blog anda mempunyai banyak entri.
Ianya juga tidak terdapat fungsi komen.


paparan Mosaic

Ada beberapa syarat yang perlu dipenuhi, seperti, blog anda perlu umum (public),  fully enabled feeds, dan enable dynamic view di Setting | Formatting. Syarat2 ini rasanya default. Jika syarat ini tidak lengkap, kemungkinan pelawat blog anda tidak dapat mengakses dynamic view blog anda, sebaliknya akan redirect ke blog asal anda.

http://rionix88.blogspot.com/view/
 
paparan Snapshot

paparan Timeslide

Untuk maklumat lanjut,sila ke pusat bantuan Blogger.

Ayat2 saya sangat skima bukan? Sebenarnya saya sedang berpraktis mengtranslate bahasa inggelish dan juga menulis review.
~rionix.

04 January 2011

Kaedah Membuat Sharing Server (HFS)

How to make UMP Sharing Server

1. Muat turun applikasi http server. Saya cadangkan anda guna applikasi HFS (Http File Server) kerana ia mudah, semudah 1,2,3. Dapatkan applikasi tersebut di sini. http://www.rejetto.com/hfs/. Buka applikasi tersebut.



2. Pilih fail/folder untuk dikongsi (share). Saya memilih folder MOVIE. Tarik dan masukkan folder tersebut ke dalam HFS.



3. Alamat anda dipaparkan pada ruang alamat. Klik butang 'Open in browser' untuk membuka server anda. Berikan link address anda yang terpapar kepada orang yang anda ingin berkongsi.



Tada~ dah siap server anda.

Nota
- Untuk membolehkan orang lain mengakses server anda, anda perlu disable firewall atau buatkan pengecualian firewall untuk software HFS.

Sebarang soalan dan pendapat boleh dikemukakan di ruangan komen.

31 December 2010

Google Beatbox


Wah2.. google translate da jadi beatbox..

Pilih translate german ke german, dan paste ni

bsch pv zk pv pv pvzs zk pv zk kz zk pv bsch pv pv zk pv zk bsch zk pzk pzk pvzkpkzvpvzk kkkkkk bsh

Klik button beatbox tu dan.. Tadaaa~

09 October 2010

Firefox 4

Firefox 4 da kuar yang beta nyer. Ada banyak fungsi baru dan menarik.

interface baru



Organize Your Tabs

Reclaim your browser from tab clutter! Drag and drop your tabs into manageable groups that you can organize, name and arrange in a fun and visual way.

Mengurus tab kini lebih mudah dengan adanya group tab. tab2 boleh dikumpul dalam satu kumpulan.


Manage Your Add-ons


An easier way to manage your add-ons and discover new options for personalizing your browsing.

Add-on kini diurus di tab.

Lain2:

Under the Hood

WebM and HD Video

As pioneers of HTML5 video standards, Firefox also supports the WebM format so you can watch open HD quality video.

Protecting Your Privacy

Firefox puts your privacy first, fixing flaws in some web standards that allow bad guys to snoop around and expose your browser history.

New JS values

Changes to the C++ representation of JavaScript values allow Firefox to execute heavy, numeric code more efficiently, resulting in cleaner graphics and a better browsing experience.

Multi-touch Support

Firefox now integrates multi-touch support for Windows 7, enabling you to interact with your browser in a whole new way.

new Audio API

Firefox is changing the way media is integrated on the web: exposing the raw audio data housed within the and elements in HTML5 makes it easy for developers to use JS to read and write audio data.

Retained layers

Experience super fast scrolling on complex web pages. Simply awesome.

XPCOM

Firefox starts up even faster thanks to XPCOM module improvements that pave the way to a better extensions framework.

Stylin’ Pages with CSS3

Support for new CSS3 features like Transitions and Transformations makes it easy to add elegant animations to Web pages. Learn more

HTML5 Support

A new HTML5 parser and full support for web video, audio, drag & drop, and file handling means Firefox 4 is ready to run the best web apps of both today and tomorrow.

Web Console

With this experimental analysis tool for modern sites, Firefox allows you to peek under the hood of dynamic web pages.

JetPack SDK (Making Add-on Development Easier)

Add-ons can be installed without restarting the browser, and can be developed more easily using the new JetPack SDK and js-ctypes.

new Direct2D Hardware Graphics Acceleration (Windows only)

Experience super-fast graphics acceleration with Direct2D, now enabled by default, on DirectX 10 supported hardware.

Crash Protection

Firefox provides uninterrupted browsing for Windows, Linux, and now Mac when there is a crash in the Adobe Flash, Apple Quicktime or Microsoft Silverlight plugins. If one of these commonly-used plugins crashes or freezes, it won’t affect the rest of Firefox. Instead, you can simply reload the page to restart the plugin and try again. Learn more about plugins.

new HSTS

Sites can now keep attackers from intercepting sensitive data while accessing the site by telling Firefox to automatically establish secure connections to their servers (https).


30 December 2009

Nuffnang, Friendster berwajah baru



Baru2 ni ak bkk Nuffnang ngan Friendster. Fuh dah comel ngan wajah baru sempena Kedah Maju 2010. Cayalah kedah.

Design friendster baru ada mcm facebook sket2.
Nuff nyer analytics pun da menarik. ada bar 3d dll.

Tenet ump pun da laju.
Buatkan aku makin sayang UMP. *muach*

04 November 2009

Annoying autorun

dem this autorun.inf file is so annoying.. suks!
These tips are for deleting autorun.inf, disabling autorun, or... whatever~.

1. create a folder named "autorun.inf" in your drive roots.. so the autorun.inf file cannot overwrite the folder. well this is only if there is no autorun.inf file yet.

2. This site claim that they can delete autorun.inf file. Try at your own risk.
I think it's autorun eater.

3. Run Msconfig. Go to services, disable the "Shell hardware detection".

4. Check regedit HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
delete unknown registry

5. Run cmd. Type "del /a:rhs [driveletter]:autorun.inf"

6. Run gpedit.msc. Go to : administrative template>System>Turn off autoplay :Enable for all drives

7. Format your drive. May need to forced format.
Thanks alim for reminding me :) .

8. Got other tips? comment me.

13 October 2009

Picture Story


Mailbox generasi baru.. dipasaran November 1988 nanti..


Korang tau tak ni menatang pa? Menatang ni nama dia TV Komputer.
Sony Vaio L adalah gabungan TV dan Komputer.. siap ada touchscreen agi..

Many television sets, such as the world's thinnest LCD display, come with built-in media features and HDMI ports, but you have to add your own computer for web browsing. The Sony VAIO L is not only a touchscreen TV, it features an Intel Core 2 Duo processor, Windows 7 Premium, Wi-Fi, and even a Blu-ray player. Prices start at $1,300.


Korang main game LAN ngan member2 korang reramai, pastu tetiba datang agi sorang member, dan korang dapati dah takde tempat untuk die.. Takkan korang nak cakap :"Woi bodow, blah la.. sini xde tempat untuk ko.." Sian plak kt die.
Solution? Macam gambar di atas. Amik binding tape, ikat die kt beam atas tu..


Kipas tanpa bilah. x perlu risau lagi tangan korang terputus ble sentuh bilah kipas jenis biasa2.

Dyson unveils the Air Multiplier, the world's first bladeless fan. Available in 10-inch ($300) or 12-inch ($330) models, this gadget "has no blades, but instead uses a unique technology to multiply air, expelling 119 gallons of smooth and uninterrupted air every second."


Korang baru bli satu kerusi yang cantik. Ble korang baring baru korang perasan badan korang jadi luka2 sebab banyak duri kat kerusi tu. Korang pun pegi saman orang yang cipta kerusi tu. Dapat la dalam dua, tiga juta.


Bawak kereta dalam air. Boleh bawak pompuan sund*l cam mamat dalam gamba tu. Sial la.

WaterCar Inc has come out with a high-performance car that can reach freeway speeds [0-60 mph in 4.5 seconds] in the water. The doors were modified to keep the water out and allow easy access from the water.


Orang tetua cakap cinta tu macam puzzle. macam maze. dan macam whatever lagi.

25 August 2009

VB : Error_handler

Kenkadang kalau korang run prog pastu masukkan tulisan, nnt die kuar error tahape2 yang korang x paham kan? Utk elakkan camtu, kite wat error_handler

Private Sub Command1_Click()
On Error GoTo error_handler
'(lepas command click tu masukkan error_handler)

'sini korang nyer coding2 merepek tu

Exit Sub 'To prevent error handling even the inputs are valid
error_handler:
MsgBox "The input is not a number! Try again!", vbExclamation
End Sub

'(sebelum end sub tu korang masukkan exit sub, pastu masukkan error_handler korang)



rionix ~ tadi lupe nk copy acap nyer programming time nk anta esemen 1 td.. haha..

21 August 2009

VB6 : Reaction Calculation (case 3)


3 textbox, 2 label, 1 button

Private Sub Command1_Click()
Dim a, b As Single
Dim c, d As Integer

'Dalam satu declare leh ada dua nama je, kalo lebih buat declaration baru.

a = (Text2.Text) 'length 1
b = (Text3.Text) 'length 2
d = a + b 'total length
c = Text1.Text * Text2.Text

Label2.Caption = (c / d) 'reaction b
Label1.Caption = (Text1.Text) - (Label2.Caption)
End Sub

---
Data yg boleh dimasukkan dlm kotak input cuma single (sbb korg declare single)
kalau data lain kuar error.

16 August 2009

Reaction Calculation

Aku tengah bosan



Buat satu input textbox (Force), satu segitiga, satu garis, dua jarak L, dua reaction RAy (Label1), RBy (Label2), Dan butang utk calculate.

---
Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
Dim num3, num4 As Single
num3 = Force.Text
num4 = num3 / 2
Label1.Text = num4
Label2.Text = num4
End Sub
---


"Tadah!!" Program yg simple ni menandakan aku malas wat kompleks2.

05 August 2009

Belajar tambah

Dikala cuti selsema babi di U aku, aku pun cuba la mencarik2 kt internet pasal Visual basic neh. Leceh btul ble VB6 ngan VB 2008 yang aku guna x sama coding nyer. Kt kelas blaja tulis cam laen. Bia buat kt umah kne tules cam laeh. duh. Walaubagaimanapun, aku tetap berhasil menyiapkan applikasi tambah neh. Jadi sesiapa yang nak belajar tambah2 ngan aku, meh la.
1+1 = empat..
5+5 = limabelas..
aahaks..


Betul x kiraan die ni? kalau x percaye, boleh bukak kamus matematiks.

Siot.

14 May 2009

Suka Block


gambar diatas sekadar hiasan.. ump xblock la google..

Hobi ump yang suka block website2 telah sangat2 diketahui.. aku x kesah kalo nak block website2 yang merosakkan akhlak student.. tapi sampai ke website2 yang penting pun kne block..
contohnya mcm web2 tempat aku download software.. da la nak carik software punya la susah, xleh donlod plak sbb kne blok..
software tu bukannya mende main2.. penting tu.. arrghh!!!

11 May 2009

Menarik & Pelik


Color Picker~ mende jadah kaler piker ni sejenis pen berdakwat RGB.. (Sape xtaw RGB tu hape pegi bukak buku kemahiran hidup darjah 3). korang cuma perlu scan kt warna yang korang nak dan si kaler piker ni akan mencampurkan kaler RGB ni mengikut nisbah yang seswai dan.. tada! jadi la kaler yang korang scan tu..


Kereta lutsinar. Si minah ni menconteng keta dia dengan krayon dan sikit2 mencurahkan tong cat yang terbiar di belakang rumah dia sambil pejam mata.. Tetiba je keta tu kelihatan seolah2 lutsinar..
Ok aku tipu. dia wat ni utk kos art kat unibesiti dia.


Happy bust-day!! Jerit kawan2 korang sambil bawak kek adiah arijadi yang berbentuk menjijikkan sampai korang rasa nak sepak kek tu guna hammer atau lempang guna skateboard.
Tapi sebab tak nak kecikkan ati kengkawan, korang makan jugak kek tu sambil pejam mata dan tutup idung.
Baru makan sepotong trus korang pegi tandas dan muntah2 sampai orang ingat korang mengandung..

rionix ~ manusia kengkadang wat mende pelik2 sampai tak tercapai akal kita.

27 January 2009

Program : NIYoW

Namakan sesuka hati anda!

Agaknya tu lah maknanya kalo translate kan. Name it your way (NIYoW) mmg program yang besh. Aku penah dengar jek dulu. Baru2 ni baru ak dapat kenal dengan menatang neh. Ni sume sbb abg ak yg rekomenkan prog ni utk ak.

Prog ni mmg senang nak guna. Kalo korang ada byk2 fail utk direnamekan, prog ni la jawapan die.
Misalnya korang nk rename fail drama 50 episod. Katakan Smallville S1 E01 - E50. Penat la nk rename satu2. Kalo rename trus dari windows explorer, ada kurungan ( ) belakang dier. Jadi korg leh gunakan prog ni, masukkan rule, dan tada! Sume fail da direname.

Dan part yang paling best sekali.. Free! Aku mmg ske mende2 free tp power neh.

http://www.niyow.com



So.. namakan sesuka hati anda.
Chiaw.

13 January 2009

Windows 7 screenshot


About Windows



Windows experience index



System Information



Direct X Diagnostic Tool. Ade directX 11 woo...

Blog Exchange