Welcome to my blog..

Feel free to read/copy anything and please put the reference link to original source.
Share your blog link at the bottom of this page.

my sharing server : http://172.25.169.224/
How to download : http://rionix88.blogspot.com/2011/04/rionix-sharing.html
Other Sharing site : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/ump-sharing-links-2.html

buat duit : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/buat-ump-sharing-buat-duit.html

How to build server : http://rionix88.blogspot.com/2011/01/kaedah-membuat-ump-sharing-server.html

29 October 2009

Picture Story : Ump Life 4


Atuk tengah main2 ngan cucu. "Alala bucuk2~"


Mende disebelah kanan tu adalah katil.
Mengoptimumkan penggunaan ruang. Tidur bawah katil!


Sesetengah orang suka setadi berdiri. (Macam bukan aku yang amik gamba ni. tapi siapa?)


Kalau tengah sembang ngan awek, cenggini la jadinya. Biarkan jerung dengan labu-labunya.


Nak cuba pesyen rambut sebelah. Sebelah lagi botak. Pastu bawak kayu golf sambil jalan kat kuantan. Macam kaki pukul. Brutal giler.

27 October 2009

Setolker - Aku Tak Kesah



Dah lama ak x wat kije2 photoshop neh.. tiba2 terasa gatal plak tangan nak bermain2 dengan idea baru..

Gambar ini aku hasilkan sebagai penghargaan khas untuk incik setolker.. Tahniah!!
Aku tak kisah pun ko nak ganggu blog aku~

Saje je ak tanak delete shout2 incik setolker dalam shoutbox aku tu.. nak bagi dia muhasabah diri sket.. Simpan lama2 buat kenangan..
Nanti ade gak pengalaman utk cite kt anak cucu die nanti..

Cerita incik setolker kepada cucunya:
"Atuk dah banyak pengalaman idup.. Dulu atuk ade awek pastu atuk tipu-tipu die, pastu atuk kne cerai..
Pahtu atuk jadik setolker ganggu idup die.. kawan2 die pun atuk kaco gak..
Atuk penah buat belog.. Dalam belog atuk purak2 jadi orang baik2.. Bagi2 nasihat kat orang..
Alah senang je sume tu.. Atuk dah besa jadi hipokrit.. xde masalah..
Cucu2 sume patut bangga dapat atuk macam ni.."

rionix ~ sayur la lelaki camtu. aku terasa nak tulis nama dia tapi aku rasa geli.

26 October 2009

Picture Story : Back Home


Gamba pokok2 kat kebun..


Bukan keta aku.. keta ni nama dia limo.. Hai cik limo.. sihat?


Beradik2 tecik tyme kenduri kt ipoh.. Tapi ramai yang ak x kenai.. Ak kenai dak pepuan depan tu je.. nama die Hawa..
Anak sedara aku ade sorang nama Adam. Well~


Nak adiah!! Banyak2 macam niii!!! Satu kotak wajib harga minimum 100 hengget~

25 October 2009

Rossi lagi


Rossi juara dunia MotoGP lagi

25/10/2009 4:41pm

Sepang 25 Okt. - Pelumba Itali, Valentino Rossi berjaya memenangi Kejuaraan Dunia MotoGP kali kedua berturut-turut selepas menduduki tangga ketiga MotoGP Malaysia di Litar Antarabangsa Sepang, sebentar tadi.

Kejuaraan itu merupakan kejuaraan keempat Rossi dengan pasukan Yamaha dan kejuaraan dunia ketujuh secara keseluruhan.

Jorge Lorenzo, yang merupakan saingan terdekat Rossi, menamatkan perlumbaan di tempat keempat manakala pelumba Australia, Casey Stoner memenangi MotoGP Malaysia kali ini.

Utusan Malaysia - 25 Oktober 2009

----

Kenapa tetiba Rossi ni? Ntah. Aku x minat die. But somebody here does.

Kawan ak penah tanya

X : Kenapa rossi ske bawak moto?

Aku : Sebab die ske bawak moto la.

X : Sebab dia boleh pakai helmet.. Leh tutup rambut dia yang klaka tu.

Tah paper. Tapi rambut dia mmg klaka.

24 October 2009

Taylor Swift - Mary's Song (Oh My My My)

Lagu ini sangat sweet.. huhu
pompuan tu jatuh cinta time diorang tecik2 agi..
pastu mak ayah diorang selalu usik diorang..

laki tu penah cakap nak pukul pepuan tu, tapi x penah buat..
sampai la diorang ke tua, diorang masih in love..

"i was seven and you were nine
i looked at you like the stars that shine"

"and i'll be eighty-seven you'll be eighty-nine
i still look at you like the stars that shine"



~ aku rindu zaman kanak2..
~taylor swift comel. tp masih bukan pilihan hatiku.. haha
--------
Taylor Swift - Mary's Song (Oh My My My)

she said
i was seven and you were nine
i looked at you like the stars that shine
in the sky
the pretty lights

and our daddys used to joke about the two of us
growing up and falling in love
and our mommas smiled
and rolled their eyes
and said oh my my my

took me back to the house in the backyard tree
said you'd beat me up you were bigger than me
you never did
you never did

took me back when our world was one bike ride
i dared you to kiss me and ran when you tried
just two kids-you and i
oh my my my my

Well i was sixteen when suddenly
I wasn't that little girl you used to see
But you're eyes still shined
like pretty lights
and our daddys used to joke about the two of us
they never believed we'd really fall in love
and our mommas smiled
and rolled their eyes
and said oh my my my

took me back to the creek this weekday night
two a.m. riding in your truck
and all i knew was you next to me

took me back to the time we had our very first fight
slamming of doors instead of kissing goodnight
you stayed outside
'til the morning light
oh my my my my

a few years had gone and come around
were sitting at our favorite spot in town
and you looked at me got down on one knee
took me back to the time when we walked down the aisle
our whole time came and our mommas cried
and you said i do
and i did too
took me home where we met so many years before
where we rock our babies on the very front porch
after all this time you and i

and i'll be eighty-seven you'll be eighty-nine
i still look at you like the stars that shine
in the sky
oh my my my my

21 October 2009

Picture Story : Stupid Sign

Copy gamba dari blog pidot


Tanak org baling batu jgn la wat papan tanda.. Dowh..


Papan tanda ini buat ak rasa nak pagi penampar kt dier..


You dont talk bulsheet with me ar.. i da tua tau..


Buang sampah masyarakat boleh?

20 October 2009

Picture Story : Ump Life 3


Melingkupkan monitor...


Aksesori komputer.. murah je..


Kemas gler bilik aku..


Teka lah sape ni..

Blog Exchange